Bilangan Pengunjung:

Friday, April 11, 2008

Aduhai Sang Kelembai dah mula 'menyegat' pengkritik Pak Lah


Aduhai Sang Kelembai itulah tajuk artikel penulis pada kali ini, walaupun Sang Kelembai ini sudah dikenali oleh kebanyakkan blogger-blogger tanah air tetapi adalah tidak adil untuk penulis tidak menceritakan siapa gerangan Sang Kelembai ini, jadi penulis ingin menceritakan terlebih dahulu secara ringkas siapa sebenarnya Sang Kelembai ini.

Sang Kelembai atau nama sebenarnya Zaharin Mohd Yasin pada asalnya suatu ketika dahulu adalah 'tebuan' yang selalu menyengat DS Abdullah Ahmad Badawi, nak dijadikan cerita baru-baru ini 'tebuan' yang dikenali dengan nama Sang Kelembai ini sudah berdamai dengan Pak Lah dan ini maknanya 'tebuan' ini sudah mempunyai tuan dan akan 'menyengat' sesiapa sahaja yang cuba menyerang 'tuanya'. Sang Kelembai juga merupakan Blogger pertama yang dipecat UMNO tetapi sekarang sudah diterima balik UMNO.

Pada artikel terbaru karya Sang Kelembai yang berbunyi "Nampaknya garang mereka-mereka semua. Baguslah tetapi garang buat apa dalam keadaan Abdullah Hj Ahmad sudah jalan pun terhuyung-hayang. Kalau garang sangat kenapa tak tegur perkara ini sebelum PRU ke 12g Kelembai penulis mendapati beliau dah mula nak 'menyengat' pengkritik Pak Lah," inilah sedutan daripada artikal yang dipetik daripada Blog Sang Kelembai, secara tidak langsung menandakan yang Sang Kelembai sudah bersedia untuk menjadi 'tebuan' yang akan menyengat Pengkritik Pak Lah walaupun sebelum ini beliau merupakan 'tebuan berbisa' yang menyengat Pak Lah, tetapi terlalu awal untuk kita menyalahkan Sang Kelembai mungkin dia pun ada alasan-alasanya yang tersendiri.

Begitulah rencah Politik kadang-kadang menyokong, kadang-kadang membangkang dan kadang-kadang menentang dan juga jarang-jarang membodek tetapi penulis percaya mungkin Sang Kelembai ini bukan seorang pembodek tetapi kemungkinan tu ada. Bak Kata Nabil Raja lawak "Lu fikir lah sendiri".

No comments:

Blog Widget by LinkWithin