Bilangan Pengunjung:

Sunday, April 20, 2008

Bukan Isu Keris Hishamuddin UMNO/BN kalah tetapi Khairy Jamaluddin!



Beberapa hari yang lalu Naib Ketua Pemuda UMNO merangkap menantu Perdana Menteri telah menyalahkan kekalahan UMNO/BN adalah berpunca daripada isu keris Ketua Pemuda UMNO iaitu Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein.

Pada pendapat penulis bukan keris DS Hishamuddin yang menjadi isu, kerana keris telah digunakan di dalam UMNO sejak 'berkurun lama' sedikitpun tidak membuatkan kaum lain marah, memang di akui isu keris ini menjadi penyumbang juga, tetapi setelah diputar belitkan oleh golongan kafir harbi Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan beberapa pemimpin DAP yang lain membuatkan mereka merasa tercabar! sedangkan sudah lama keris digunakan semasa Perhimpunan Agung UMNO memang DAP berniat jahat untuk menghuru-harakan perpaduan kaum di Malaysia dengan menggunakan isu keris bagi meneruskan agenda People Action Party (PAP) yang kini memerintah Singapura.

Khairy Jamaluddin sepatunya berfikiran lebih panjang sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh membuatkan rakyat fikir yang beliau seorang yang bodoh, bahalul, beruk itam dan sebagainya. Isu keris adalah serpihan isu yang menjadi punca kekalahan UMNO/BN tetapi isu utama ialah diri Khairy Jamaluddin sendiri yang terkenal dengan jolokkan Kutu Jamban itu maklum sahaja lah kalau dah spesies kutu yang berasal daripada jamban jadi perangai pun samalah macam jamban.

Beberap isu yang telah menimbulkan kontroversi adalah yang dibuat oleh KJ (Khairy Jamaluddin) antaranya melabelkan Blogger sebagai beruk, ECM Libra, Scomi dan beberapa isu lain yang lagi tetapi KJ tak pun cakap pasal isu ni, biasalah kalau orang dah berak kat tengah jalan siapa nak mengaku kan? Kalau mengaku pun kalau kita cakap macam ni "Orang berak tengah jalan tertinggal duit" kalau macam ni baru dia nak mengaku.

Inilah juga yang dikatakan sebagai dia yang berak tengah jalan, tetapi dituduhnya pula orang tersepak tahinya di tengah jalan sebagai bersalah. Ceh inilah orang belajar kat Oxford ni bukan boleh dipercayai sangat sama saja macam Sufiah Yusof tu.

Lain kali sebelum menyalahkan orang lain cermin lah diri dulu, janganlah pula nanti "Orang lain yang curi nangka, orang lain pula yang kena getahnya". Penulis ingin membuat pesanan ikhlas buat Khairy Jamaluddin "Get out you from UMNO, we will never remember you again!"

No comments:

Blog Widget by LinkWithin