Bilangan Pengunjung:

Saturday, June 27, 2009

Ada ADUN PAS Berjoli di Thailand?

should I?Image by garycycles2 via Flickr

Pada sebelah petang tadi seperti kelaziman selepas solat asar di Masjid penulis akan minum petang di gerai bersama-sama rakan-rakan penulis banyak juga perkara yang dibualkan termasuklah politik tanah air tercinta.

Apa yang mengejutkan penulis apabila rakan penulis ini memberitahu bahawa tadi dia ada berjumpa dan berborak dengan beberapa ahli PAS pada waktu tengahari tadi selepas waktu Zuhur di berdekatan dengan sebuah masjid berdekatan dengan Jalan Pekeliling dan ahli PAS itu mendedahkan bahawa ada seorang ADUN PAS yang gemar berjoli di Thailand.

Siapakah ADUN yang dimaksudkan itu tak perlu lah penulis cakap nanti mengaibkan dia pulak kerana penulis bertujuan untuk menjatuhkan sesiapa tetapi penulis hanyalah mahu mendapatkan kebenaran adakah benar berita yang diceritakan oleh ahli PAS tersebut kepada rakan penulis itu.

ADUN itu dikatakan 'berjoli di Thailand' sambil menikmati "Air Kencing Syaitan" dan lain-lain perkara yang tidak bermoral di Thailand. Ahli PAS itu mendakwa bahawa 'maklumat' itu beliau perolehi daripada waris beliau yang berada di Thailand.

Selain itu, beliau juga mendakwa bahawa ADUN Tersebut mempunyai Ladang Babi di Thailand. Sejauh manakah kebenaran dakwaan Ahli PAS ini tidak dapat dipastikan jadi penulis berharap sesiapa yang ada maklumat untuk menafikan ataupun mengesahkan berita ini sila komen di ruangan komen kerjasama anda amat dihargai bagi memastikan ADUN tersebut tidak menjadi mangsa fitnah.

Sekiranya benar dakwaan ini maka secara tidak langsung ia akan mencemarkan imej Parti PAS yang memperjuangkan Islam itu. Penulis berharap sekiranya dakwaan ini benar pihak PAS perlu mengambil tindakan yang sewajarnya untuk membuang sampah ini secepat mungkin. Inilah yang baru boleh dikatakan sampah kepada PAS.

Akhir kalam seperti biasa penulis akhiri dengan mutiara kata. Mutiara kata kali ini berbunyi "Apabila orang bertanya kita menjawab, Apabila Benar katakan Benar, Apabila Salah Katakan salah kerana kalau asalnya beruk tak akan jadi kera walau dikerat ekor" Jadi Fikir-fikirkanlah...




Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin