Bilangan Pengunjung:

Wednesday, June 10, 2009

Sejauh Manakah Kebenaran Dakwaan Manohara?


Pada mulanya penulis ingin mengambil sikap berkecuali berhubung isu ini, namun selepas penulis merasakan tindakan Manohara yang membuat dakwaan yang diragui kesahihanya dan membuatkanya seolah-olah sahih yang kononya beliau mempunyai bukti bahawa beliau di dera sepertimana yang dilaporkan oleh Kosmo!

Penulis merasa terpanggil untuk mempersoalkan gadis yang bernama Manohara ini dan berasal dari Indonesia ini kerana penulis merasa ada yang tidak kena dengan dakwaan beliau.


Pertama sekali merujuk kepada gambar yang dirakam oleh Manohara seperti yang ditunjukkan oleh gambar yang dilampirkan bersama artikel ini, gambar itu hanya memaparkan kesan calar yang kononya kesan didera suaminya. Persoalanya di sini, gambar itu boleh diragui kesahihanya kerana mungkin Manohara baru sahaja mengambil gambar tersebut dan kesan calar tersebut dibuat olehnya sendiri ataupun dengan bantuan ibunya kerana zaman sekarang ni macam-macam boleh terjadi tambahan pula dia mengambil masa yang begitu lama untuk melakukan pemeriksaan perubatan.

Jika anda pernah menonton filem ataupun drama dari Indonesia sudah tentu anda boleh cuba mengaitkanya dengan cerita Manohara ini. Kata orang Filem melambangkan keadaan bangsa, cuba kita lihat drama atau filem Indonesia yang berlambak di Malaysia kebanyakkan memaparkan "rancangan jahat sesebuah keluarga atau individu untuk membolot harta keluarga yang lebih kaya daripadanya. Saya kaitkan ia dengan Manohara dan saya mengandaikan inilah antara strategi beliau untuk membolot harta Tengku Temenggong Kelantan itu berdasarkan 'analisa psikologi' terhadap filem-filem dan drama-drama Indonesia yang ditayangkan di Malaysia.

Indonesia merupakan sebuah negara yang mempunyai ramai rakyat yang mengalami kesempitan hidup sehinggakan ada yang berhijrah ke Malaysia untuk mencari sesuap nasi. Orang yang mengalami kesempitan hidup sanggup buat apa sahaja untuk membebaskan mereka dari cengkaman kemiskinan, dan pada andaian penulis mungkin juga Manohara mereka cerita dan membuat fitnah untuk mencari harta kekayaan. Jadi Fikir-Fikirkanlah...
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin