Bilangan Pengunjung:

Thursday, June 11, 2009

Siapa Boneka di dalam PAS?


Nik Aziz Nik MatImage via Wikipedia

Biarpun Muktamar PAS yang juga merupakan Pemilihan Untuk mengisi kepimpinan tertinggi PAS Pusat sudah beberapa hari berlalu, Namun walaupun rumah siap, Pahat Masih berbunyi. Itulah yang kita katakan krisis dalaman PAS yang melanda PAS sekarang. Kekecewaan golongan Endorgan kerana tewas dalam pemilihan parti itu terus dirasai hingga kini dan golongan ini langsung tidak berputus asa walaupun kalau mengikut 'dalam buku' mereka sudah kalah.

Walaupun Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat yang kini merupakan Setiausaha Agung PAS yang baru meminta tidak mensesasikan isu kerajaan perpaduan, namun Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS tidak mengendahkan permintaan Datuk Mustafa Ali itu, beliau terus mempersoalkan golongan yang menyokong "Kerajaan Perpaduan" dan melabelkan golongan ini sebagai 'Boneka UMNO' disamping secara terbuka meminta mereka yang tewas pada pemilihan baru-baru ini dilantik menjadi Setiausaha Agung PAS dan mengangotai Dewan Harian PAS.

Daripada tindakan Muryidul Am PAS itu jelas membuktikan bahawa Puak Endorgan sudah berjaya mempengaruhi beliau dan mengikut telunjuk golongan yang boleh diistilahkan sebagai 'parasit' di dalam sebuah parti yang memperjuangkan Islam itu. Dengan kata lain Nik Aziz kini adalah Boneka Endorgan, Boneka Anwar Ibrahim, Boneka DAP.

Sebagai seorang Mursyidul Am PAS, beliau sepatutnya tidak mengeluarkan kenyataan yang memihak kepada sebelah pihak semata-mata. Beliau kena berada di titik tengah bukanya titik kiri ataupun titik kanan. Tindakan Nik Aziz ni boleh dikatakan satu tindakan "Penyalahgunaan Kuasa", namun penulis pasti tidak mungkin Nik Aziz mengeluarkan kenyataan yang sedemikian kecuali ada pihak yang mempengaruhinya. Jadi Fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin