Bilangan Pengunjung:

Sunday, June 14, 2009

Pakatan Rakyat Menerima Liabiliti Baru...

ANWAR IBRAHIMImage by KamalSell via Flickr


Penulis percaya bahawa umum telah mengetahui bahawa bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri telah mengesahkan bahawa beliau menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebuah parti komponen Pakatan Rakyat. Kemasukkan beliau terus diberi kepercayaan oleh PKR mengikut Anwar Ibrahim, Zaid Ibrahim akan dilantik Ahli MPT PKR.

Wah untungnya Zaid Ibrahim baru masuk sudah boleh berada di kalangan pemimpin tertinggi Parti yang dahulunya memperjuangkan Keadilan untuk Anwar dan merealisasikan impian Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri bukanya hendak membela rakyat. Orang yang bertahun-tahun duduk menyemak di dalam PKR dan berjasa pada PKR pun susah untuk menganggotai MPT PKR, ini apabila si katak ini baru sahaja melompat ke PKR dah dapat pegang 'tongkat kuasa' apa kelebihan yang ada pada Zaid Ibrahim ini? Adakah kerana nama bapanya sama dengan nama bapa Anwar Ibrahim.

Kemasukkan Zaid Ibrahim ke dalam PKR mungkin akan membuatkan penyokong PAS 'terlompat-lompat gembira' kerana mereka merasakan bahawa kemasukan beliau akan menjadi aset yang berharga buat PAS dan kebetulan PAS akan 'berperang' di Manik Urai dalam masa yang sama akan cuba mempergunakan dan memperkudakan Zaid Ibrahim.

Pada pandangan penulis kemasukkan Zaid Ibrahim ke dalam PKR itu akan memberi 'liabiliti' kepada PAS sepertimana kalau pembaca masih ingat Zahid Ibrahim antara orang yang 'berteriak di sana-sini' sebelum ini untuk menghalang pelaksanaan Hukuman Hudud di Kelantan dan Terengganu hinggakan berlaku saman menyaman terhadap kedua-dua kerajaan negeri yang pada masa itu bawah naungan rejim PAS. Jelas sekali Zaid Ibrahim orang yang Anti Islam, Adakah PAS nak memberi laluan kepada orang yang anti Islam.

Zaid Ibrahim juga menulis sebuah buku yang bertajuk "Saya Pun Melayu" bagi menerangkan apa yang dia mahu perjuangkan adalah 'kesamarataan' dan 'multiracial' kononya. Sebagai orang yang 'dekat' dengan undang-undang beliau juga tentu faham mengenai Perlembagaan Malaysia mengenai Melayu:

Mengikut Perlembagaan Malaysia Seorang Melayu Mestilah:
  • Beragama Islam
  • Bertutur dalam Bahasa Melayu
  • Mengamalkan Istiadat Melayu
Sebelum ini Blogger Sang Kelembai telah menyatakan bahawa Zaid Ibrahim merupakan seorang 'kaki botol' dan sering membasahi tekaknya dengan minuman yang berjenama 'Carlsberg' dan sering 'open tabble' kepada pengikut-pengikutnya yang sealiran denganya.

Perlu diingat juga beliau merupakan bekas peguam dan peguam adalah seorang yang sebelah kakinya sudah berada di Neraka. Penyertaan Zaid Ibrahim akan membolehkan Anwar Ibrahim mempergunakan beliau untuk menyaman orang yang membuat sebarang dakwaan terhadapnya untuknya kerana duit adalah segala-galanya bagi Anwar Ibrahim kalau tak nak berjoget macamana kalau tak ada duit.

Ingat tentu ada sebab mengapa Zaid Ibrahim memilih PKR dan bukanya PAS. Kalau Zaid Ibrahim menyertai PAS terpaksalah beliau minum 'sorok-sorok' minuman yang diharamkan Islam itu tetapi kalau dia menyertai PKR tak payahlah sorok-sorok dan tak payah pakai 'semutar' dan boleh hidup enjoy mengusung GRO di sana-sini.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin