Bilangan Pengunjung:

Monday, June 15, 2009

Ahli Parlimen 'Gila' Publisiti Murahan...

Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin, Chief...Image via Wikipedia

Kalau kita perhatikan kini semakin banyak ahli parlimen yang "Gilakan" Publisiti Murahan. Berlagak macam hebat kononya 'pejuang rakyat' walhal sebaliknya mereka lebih tergila-gilakan "Publisiti Murahan" agar rakyat merasa simpati denganya dan rakyat tertipu dengan mudahnya dengan mereka-mereka yang tergila-gilakan 'kuasa' seperti ayam yang gilakan sangkaknya tak bertelur pun masih mengeram di sangkak itulah hakikatnya.

Hari ini dilaporkan bahawa 7 Orang Wakil Pembangkang di Parlimen dihalau keluar oleh Speaker Pandikar Amin Mulia kerana dikatakan gagal mematuhi kod etika berpakaian dewan dan juga tidak menghormati dewan apabila melaungkan "Bubar DUN" sepertimana yang dilaporkan oleh Mohd Sayuti Omar (MSO) di blognya Merah Tinta MSO.

Tak sangka penulis di zaman ini ingatkan artis sahaja yang menggunakan 'publisiti murahan' ini rupanya ahli politik yang tidak diiktiraf Ir. pun ada hati juga nak guna 'publisiti murahan' murah betul peribadi ahli politik ini. Ahli Politik yang penulis maksudkan ialah Datuk Seri (tak perlu panggil datuk seri pun takpe sebab mukanya tak berseri, cucu pula entah ada entah takde) Nizar.

Pada pandangan penulis Nizar dan konco-konconya sengaja melakukan tindakan sedemikian walaupun ia tahu ia tidak boleh tetapi biasalah 'politik' nak dijadikan modal untuk berkempen Manik Urai Agaknya. Melihat perangai Nizar seolah-olah Nizar ni Badut yang cuba membuat orang tertawa dengan tingkah laku budak tadikanya sehingga beliau berjaya "Mengkedai kopikan" Parlimen.

Tindakan kebudak-kebudakkan ini perlu ditolak oleh semua pihak tak kiralah Pembangkang ke Kerajaan ke, Biru ke, Hijau Ke, Bulan ke, bintang ke, dacing ataupun apa-apa sahaja. Jangan biarkan anda tenpengaruh dengan 'badut-badut ini'.

Penulis juga bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mohd Sayuti Omar (MSO) yang dikeluarkan dalam blog beliau mengenai isu ini yang boleh diikuti di sini. Akhirkata penulis tinggalkan satu kata-kata mutiara "Manusia Sentiasa Tidak Berpuas Hati Dengan Apa yang mereka ada" Fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin