Bilangan Pengunjung:

Tuesday, June 16, 2009

"Politik Boogeyman" terus menjadi formula di Kelantan..

Pada tengahari tadi penulis pergi mengambil baju di sebuah kedai yang dicuci di Jalan Merbau, Kota Bharu Kelantan, kebetulan pula secara tidak sengaja penulis terpandak satu sepanduk yang dipasang berdekatan dengan persimpangan lampu isyarat di Jalan Merbau itu. Sepanduk itu berbunyi "Kerajaan Perpaduan Boneka UMNO, SAH".

Penulis cuba mendapatkan maklumat pihak mana yang memasang sepanduk sedemikian dari kedai-kedai yang berhampiran dengan tempat letaknya sepanduk itu, mengikut maklumat yang penulis terima sepanduk itu di pasang oleh beberapa penyokong PAS untuk melahirkan rasa tidak puas hati terhadap Kerajaan Perpaduan.

Nampaknya formula 'Politik Boogeyman' (meminjam istilah Dr. Khir Toyo) terus digunakan oleh PAS untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Manik Urai. Sebenarnya isu itu melibatkan perbalahan dua puak yang berada di dalam PAS yakni puak Endorgan dengan Puak Kepimpina Ulama namun dalam Endorgan ada Puak Ulama' yang tersesat ke dalam Puak Endorgan kerana berjaya dimanipulasi oleh 'Puak Endorgan' di dalam PAS. Sebenarnya perbalahan mereka adalah masalah dalaman mereka tetapi seperti biasa mereka akan menyalahkan UMNO di akhirnya, bagi mereka mereka semua betul kalah Wali Allah, Tok Guru Nik Aziz tu maksum walaupun dia manusia biasa yang mudah dilembutkan oleh manusia yang hipokrit.

Sampai bila mereka nak terus menggunakan formula yang sama dalam meraih simpati rakyat undang memangkah mereka di kertas undi di bahagian yang berlambangkan Bulan? Teringat penulis dengan kata-kata mutiara yang diberikan oleh Pengurus Agensi Nuzihan Consultancy Sdn Bhd (D10) yang berbunyi "Orang yang menggunakan cara yang sama untuk mengharapkan hasil yang berlainan adalah orang bodoh" . Itu adalah diantara kata-kata mutiara yang diberikan jadi Fikir-Fikirkanlah.....
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin