Bilangan Pengunjung:

Sunday, June 28, 2009

Tuan Aziz Tuan Mat Calon BN Di Manek Urai...

Tuan Aziz Tuan Mat telah diumumkan sebagai calon Barisan Nasional untuk Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai. Beliau berumur 39 tahun dan merupakan pengurus Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (KESEDAR).

Pegumumuman tersebut dibuat oleh Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin di Kelantan. Beliau bakal bertanding dengan Calon PAS Fauzi Abdullah berumur 50 tahun yang merupakan seorang pemborong ikan.

Ada desas-desus yang mengatakan bahawa calon BN ini iaitu Tuan Aziz Tuan Mat ini tidak direstui oleh Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, namun tidak dapat dipastikan adakah desas-desus ini benar ataupun tidak, sekiranya benar maka BN terpaksa melalui jalan yang sukar untuk memenangi PRK Manek Urai ini.

Mungkin BN perlu bekerja lebih kuat lagi untuk menawan 'kubu kuat' PAS ini, di mana untuk rekod baru sekali PAS gagal mempertahankan kerusi ini pada tahun 2004. Budaya 'cah keting' yang sinonim dengan UMNO Kelantan juga mungkin akan 'membantutkan' peluang BN.

Usaha yang kuat dan juga penyatuan ahli UMNO juga boleh menjadi faktor penentu kemenangan BN di Manek Urai selain Pengundi Atas Pagar. BN juga jangan sekali-kali melupakan peranan 'pengundi atas pagar' kerana mereka boleh jadi faktor penentu kemenangan BN di Manek Urai.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin