Bilangan Pengunjung:

Wednesday, June 17, 2009

Hasutan 'Endorgan' Berhasil...

Isu "Kerajaan Perpaduan" terus diapi-apikan oleh "Puak Endorgan" Sehingga ianya berjaya membuat Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar Kelantan mengeluarkan kenyataan berbaur emosi kepada Timbalan Presiden PAS iaitu Nasharuddin Mat Isa.

Puak Endorgan yang sentiasa berada di 'celah kangkang' Anwar itu sudah berjaya menghuru-harakan PAS sehingga PAS berpecah kepada dua Mazhab satu Mazhab Haji Hadi dan Satu lagi Mazhab Nik Aziz. Hasil hasutan 'Puak Endorgan' yang telah diberi 'nasi kangkang' oleh Anwar sudah berjaya memenuhi sedikit impian Anwar walaupun impian sebenar Anwar mahu melihat Puak Endorgan berjaya kerana mereka akan dijadikan "Lembu yang dicucuk hidung" oleh Anwar untuk memesongkan perjuangan PAS demi impianya untuk menjadi Perdana Menteri.

Perpecahan yang dialami oleh PAS ini bakal menyaksikan satu "Mala Petaka Politik Yang Maha Dasyat" akan berlaku terhadap PAS tidak lama lagi sekiranya PAS tidak menanganinya dengan segeranya. Perbalahan Dua Mazhab ini tidak sepatutnya menggunakan 'perantaraan media' kerana ia boleh dimanipulasikan.

Mohd Sayuti Omar atau MSO turut membincangkan hal yang sama yang boleh diikuti dengan klik di sini.

Perpecahan ini juga sedikit sebanyak akan menguntungkan UMNO yang dipandang 'jijik dan hina' oleh Nik Aziz Nik Mat. Mungkin Nik Aziz Lupa bahawa Anwar Ibrahim juga dilahirkan oleh Parti Bernama UMNO, walaupun beliau pembangkang tetapi pemikiranya tetap UMNO. Nik Aziz tidak sedar bahawa beliau sudah dipergunakan oleh Endorgan secara langsung dan oleh Anwar Ibrahim secara tidak langsung demi merealisasikan impian Anwar Ibrahim yang ingin menjadi Perdana Menteri sejak dulu lagi. Kata-kata mutiara untuk kali ini ialah "Kuasa yang diberi pada manusia adalah Ujian Allah, kuasa ditarik daripada manusia juga ujian Allah". Fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin