Bilangan Pengunjung:

Tuesday, June 16, 2009

Derita Yang Kau Alami...

Derita Yang Kau Alami
{Nukilan: yiemega}

Derita yang kau alami dapat ku rasai
Susuk tubuhmu dipenenuhi wayar-wayar berserabut
Topeng Penafasan menjadi nyawamu kini
Deritanya amat pedih aku rasai seolah mahu hatiku mahu tercabut

Dulu kau seorang insan yang lengkap kejadianya
Kini kau menderita dek kerana “Kuda Besi” yang kau tungangi
“Besi Bergerak” telah membuat kau menderita
Tangan kananmu sudah tiada kini

Mengenangkan nasibmu yang sebegitu
Air Mataku secara tidak sengaja membasahi pipi
Mengapa kau yang menangung derita itu
Tapi aku tak salahkan suratan Tuhan dalam hal ini

Aku juga tidak salahkan kau yang menunggang ‘kuda besimu’ dengan laju
Mungkin diwaktu itu kau tidak fikirkan apa akibatnya
Kau masih mudah remaja berdarah panas berhibur tanpa jemu
Sekarang kalau menyesal pun tidak ada gunanya

Aku lihat kau yang terbaring di atas katil pesakit itu
Wad ICU HUSM Kubang Kerian
Matamu masih enggan melihat keindahan dunia tempat lahirmu
Hanya bunyi-bunyi mesin yang dapat aku dengarkan

Aku mengangkat tanganku
Berdoa pada Tuhan Seru Sekian Alam
Agar menamatkan penderitaanmu
Agar kamu boleh melihat kembali keindahan siang dan malam.
[yiemega, D'HUSM Kubang Kerian Kelantan]

dipetik dari: http://karyamelayu2u.blogspot.com

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin