Bilangan Pengunjung:

Thursday, June 25, 2009

Siapakah Bakal Jadi Calon UMNO di Manek Urai?

Cuma tinggal beberapa hari aje lagi Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai bakal berlangsung, untuk rekod kedua-dua belah pihak yakni PAS dan UMNO belum mengemukakan siapakah yang bakal menjadi calon di Manek Urai. Namun kenyataan PM Malaysia yang keenam sepertimana yang dilaporkan oleh Utusan Online. yang mengatakan bahawa calon BN untuk PRK Manek Urai akan diumumkan pada Ahad Ini dan pengumuman itu akan dibuat oleh TPM iaitu Tan Sri Muhyidin Yasin.

Pemilihan calon perlu diitik beratkan oleh UMNO kerana kesilapan memilih calon menyebabkan BN hilang peluang untuk menang. Budaya 'cah keting' mungkin akan menyebabkan BN tewas lagi di Manek Urai, jika ada dua pihak yang bertelagah janganlah kemukakan calon-calon dari pihak-pihak yang bertelagah kerana besar risikonya kepada BN di Manek Urai.

Bagi mengelakkan budaya 'cah keting' yang sudah sinonim dengan UMNO Kelantan adalah lebih baik memilih calon daripada 'pihak yang berkecuali' dan bukanya daripada kedua-dua pihak yang bertelagah ini. Ini penyelesaian yang terbaik. Mungkin juga boleh guna Cadangan Blogawan MSO boleh dipertimbangkan oleh BN Kelantan.

Tidakpun kedua-dua pihak yang bertelagah 'melupakan pertelagahan mereka' buat sementara demi kemenangan BN di Manek Urai. Tunjukkanlah semangat kesetiaan anda, mungkin hari ini anda tidak jadi calon, siapa tahu akan datang anda akan jadi calon, belajarlah berfikir secara rasional jangan terlalu emosional kerana emosional langsung tidak menguntungkan.

Akhir kalam seperti biasa penulis akhiri dengan mutiara kata, mutiara kata pada kali ini berbunyi "Untuk mencapai sesuatu di puncak berusahalah dengan bersungguh walaupun terpaksa menempuh laluan berliku kerana ia akan memberikan anda kejayaan yang agak lama bertahan dan ingatlah tiada jalan pintas untuk berjaya".
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin