Bilangan Pengunjung:

Tuesday, June 2, 2009

Perang Dua Lawan Satu MSO Lawan Kicdefella dan Hussam Musa !!!

Official Logo of Pan-Malaysian Islamic Party (...Image via Wikipedia

Pada kali ini penulis berminat untuk turut sama "membabitkan diri" di dalam Perang MSO (Mohd Sayuti Omar) dengan Blogger Kickdefella dan Calon Timbalan Presiden PAS Hussam Musa (Turut digelar Si Baju Petak-Petak Merah". Penulis begitu tertarik untuk turut sama memberi sokongan padu kepada Mohd Sayuti Omar kerana penulis merasakan beliau berada di pihak yang benar dan adalah tidak adil jika dibiarkan beliau berlawan satu lawan dua jadi penulis dengan penuh rasa ikhlas ingin sama-sama mempertahankan MSO daripada 'serangan' si Baju petak-petak Merah dengan Pembunuh Upahan eh silap Penulis Upahan Si Baju Petak-Petak Merah.

Perperangan antara Blogger MSO dengan Kickdefella semakin hangat apabila mereka saling berbalas-balas hujah mereka dan penulis merasakan pergeseran mereka sudah semakin serius sampai ada yang sanggup menghatar SMS Sumpah Seranah kepada MSO. Itulah liku-liku politik demi menegakkan benang yang basah apa sahaja mereka sanggup lakukan janji mereka dapat mempertahankan tindakanya.

Dari penelitian yang penulis buat terhadap Blog Kickdefella dan Juga Merah Tinta MSO penulis mendapati melalui analisa yang penulis hasilkan daripada penelitian tersebut penulis mendapati bahawa MSO berada di Pihak yang Benar dan Kickdefella begitu banyak menerapkan elemen-elemen berunsur fitnah dan seolah-olah cerita penglipurlara yang dapat membuat kita tertawa ketika kita sedang berduka lara terhadap MSO di laman blognya.

Elemen-elemen fitnah dalam penulisan Kickdefella telah menampakkan kebobrokkan dan kebodohan beliau sebagai penulis upahan si baju petak-petak merah. Penulis melihat Kickdefella menggunakan prinsip Politik Boogeyman (Meminjam Istilah Khir Toyo) di dalam mempertahankan bosnya yang juga merupakan Calon Endorgan di dalam PAS yang memakai slogan "No To UMNO, Yes To Anwar".

Nampaknya Sindrom Politik Boogeyman bukan sahaja digunakan untuk kepentingan parti malah ia juga digunakan untuk kepentingan diri demi memenangi jawatan kedua tertinggi di dalam PAS itu. Selepas ini PAS bolehlah menukar namanya dari Parti Islam seMalaysia kepada Parti Anwar Sahaja.

Kesimpulan yang boleh penulis buat di sini ialah Mohd Sayuti Omar pemilik blog Merah Tinta MSO adalah berada di pihak yang benar marilah bersama-sama kita memberi sokongan padu kepada MSO dengan memberikan beliau semangat supaya terus berjuang mempertahankan perjuangan beliau. Walaupun penulis tidak begitu rapat dengan MSO tetapi penulis tetap arif dengan MSO beliau merupakan seorang penulis yang berpegang kepada Prinsip "Salah tetap Salah tidak Kira Siapa Ataupun Pihak Mana" jadi penulis amatlah yakin 10000% bahawa MSO di pihak yang benar dan Kickdefella yang sengaja memburuk-burukkan MSO. MSO Teruskan perjuanganmu aku sentiasa menyokong perjuanganmu.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Pun tahu said...

MSO memang seorang yang mundar mandir dengan songkok haji. Orangnya taat pada institusi raja. Seluruh hidupnya dalam dunia penulisan diabdikan untuk agung.

Sudahlah MSO ... usah ingat orang tak tahu. Nama jolokan MSO adalah buaya.

Tak ada penulis paling munafik dan hipokrit selain MSO. Kerja dia mintak duit dari ahli politik. Sapa bayar, dia tahan dari sebarang kritikan dalam Siasah.

MSO buat buku untuk ugut ahli politik. Bila dah kena ugut, dia orang kena beli semua buku dia. Dapatlah diskaun tapi satu hal nak bakar.

Ada ceritanya ada seorang yang teraniaya oleh seorang ahli politik, MSO konon jadi perantara tapi nak sebat sebahagian dari duit settlement.

Kickdefella memang direktor filem dan orang wayang, tapi dia tidak hipokrit dan pembohong sekuat MSO. Ini mesti MSO mintak duit dari Husam tapi tak dapat.

Saya cadangkan anda jangan layan kerenah mereka berdua. Malah saya tahu, MSO bohong dalam faktanya.

Dia munafik paling hebat. Kalau terjumpa ular bisa dan MSO, pukul MSO dulu.

Kalau tak siarkan pun tak apa, janji anda tahu siapa MSO.

Blog Widget by LinkWithin