Bilangan Pengunjung:

Monday, June 22, 2009

Kerajaan Perpaduan Akhirnya Hangat-hangat Tahi Ayam...

ANWAR IBRAHIMImage by KamalSell via Flickr

Polemik Kerajaan Perpaduan yang menjadi isu hangat yang dibincangkan dalam dua tiga hari ini akhirnya berahkir dengan penolakkan terhadap jalan perpaduan kerana mereka lebih pentingkan kedudukan politik daripada perpaduan umat Islam. Mereka hanya mahu berkuasa bukanya mahu bersatu.

Polemik Kerajaan Perpaduan ini menjadi perdebatan hangat sehingga tergamak TG Nik Aziz Nik Mat 'menghalau' Nasharuddin Mat Isa keluar dari PAS dan ada juga pendapat TGNA tidak dapat menerima kekalahan 'orang harapan' beliau atau dengan kata lain kroni beliau, mungkin juga kroni beliau itu telah menghasut TGNA agar mengeluarkan kenyataan sebegitu rupa.

Idea Kerajaan Perpaduan ini dicetuskan oleh Presiden PAS sendiri iaitu TG Haji Abdul Hadi Awang, namun penulis yakin ia adalah bertitik tolak daripada seruan yang diberikan oleh Mantan Mufti Perlis iaitu Dr. Mohd Asri Zainul Abidin yang mencadangkan agar umat Islam di Malaysia bersatu.

Mungkin juga berakhirnya riwayat 'Kerajaan Perpaduan' ini berpunca daripada PAS yang 'kelabu mata' dengan kemenangan-kemenangan yang diperolehi sebelum ini sehingga berlakunya kenyataan-kenyataan angkuh seperti mereka-mereka yang mencadangkan "Kerajaan Perpaduan" adalah 'Boneka UMNO', namun apabila Pakatan Rakyat menolak cadangan 'Kerajaan Perpaduan' tersebut jelas sekali PAS adalah 'Boneka DAP dan PKR" yang diketuai oleh Pakar Kencing Rakyat anWAR Ibrahim.

Ternyata Pakatan Rakyat sudah 'syok' dengan kemenangan-kemenangan yang diperolehi sebelum ini, dalam tidak sedar sebenarnya PAS sudah berjaya dipergunakan oleh Anwar Ibrahim untuk menggapai impianya nak jadi Perdana Menteri yang terhenti tak berapa lama dahulu, biarpun mulut Anwar berkata "Saya buat ini semua untuk rakyat" dalam hatinya lain pula "Lepas ni Bolehlah Aku Jadi PM dan aku boleh buat apa aku suka, hahaha".

Selepas ini sekiranya Allah tuhan seru sekian alam izinkan Pakatan Rakyat berkuasa jangan pula ada rakyat yang melabelkan PR dengan Pembohong Rakyat. Memang orang yang hendak kuasa sanggup melakukan apa sahaja untuk berkuasa asalkan dapat apa yang dicita tak kira kesan yang rakyat perlu terima.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin