Bilangan Pengunjung:

Sunday, June 28, 2009

Mulanya Muzakarah, Muqabalah, Mujadalah dan akhirnya.....

Nik Aziz Nik MatImage via Wikipedia

Mulanya Muzakarah, Muqabalah, Mujadalah Akhirnya Mu Nok Baloh

Macam-macam Istilah Arab muncul sejak ahir-akhir ini. Mujadalah adalah istilah terbaru yang muncul apabila TG Nik Aziz Nik Mat mengajak PM Malaysia yang keenam iaitu DS Najib Tun Razak berdebat dan perdebatan itu diistilahkan Mujadalah.

Sebelum ini TG Nik Aziz membantah keras "Kerajaan Perpaduan" kerana beristiqamah mengikut katanya biarpun sebenarnya ada udang di sebalik mee eh silap udang di sebalik batu apabila si batu api yang gagal menjadi Timbalan Presiden sudah berjaya mengapi-apikan TG Nik Aziz.

Terbarunya TG Nik Aziz mengajak UMNO untuk bermujadalah denganya. Alasan yang diberikan oleh TG Nik Aziz ialah untuk menyelesaikan kemelut PAS-UMNO. Beliau juga mengandaikan dirinya sebagai Nabi Musa dan Najib sebagai Firaun.

Penulis menggesa DS Najib Tun Razak supaya tidak melayan permintaan TG Nik Aziz yang dah nak expired tak berapa lama lagi ni kerana beliau bukanya ikhlas tetapi beliau akan mengambil kesempatan untuk memanipulasikan Mujadalah tersebut untuk keuntungan Politik beliau bukanya untuk menyelesaikan kemelut PAS-UMNO.

Tak payah lah nak bermujadalah ianya 'membuang masa' saja nanti akhirnya UMNO dipersalahkan dan DAP didewakan beliau. Dulunya Muzakarah akhirnya tak jadi ditukar pula dengan Muqabalah pun tak jadi juga, Kerajaan Perpaduan pun tak jadi dan sekarang cuba nak Mujadalah pulak last-last nanti "Mung Nok Baloh".

Mula-mula pihak PAS yang membuat cadangan lepas itu akhirnya UMNO akan dipersalahkan kerana Nik Aziz suka menDEWAkan DAP si kafir harbi dan Anwar Ibrahim. Penulis juga ingin memuji tindakan Mohd Sayuti Omar (MSO) yang mengkritik tindakan TG Nik Aziz itu di blognya Merah Tinta MSO.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin