Bilangan Pengunjung:

Monday, August 4, 2008

Benarkah Dakwaan ini?

Pesanan dari ustaz Badrul Amin menyatakan jangan minum air mineral jenama PLUS yang banyak dijual di perhentian R&R di lebuhraya kerana kilang air ini diambil airnya di Pulau Pinang dimana lokasi penggalian air tersebut lebih kurang 400m dari perkuburan Cina., jadi pada dasarnya pergerakan air di bawah tanah adalah pantas sudah pasti air tersebut telah dicemari dengan mayat-mayat. Keterangan lanjut sila hubungi; Roziyah Abdullah Jabatan Pembangunan Perniagaan Perkongsian Strategik . 27111984 -3207h/p 013-6390663
Email berantai yang diterima penulis


Tak larat lagi, itulah apa yang penulis boleh cakapkan apabila boleh dikatakan saban hari kotak emel penulis dipenuhi surat berantai dan sudah tidak larat lagi penulis untuk mengosongkanya hari-hari, bukan sahaja email berantai, email berunsur fitnah dan bermacam-macam lagi. Kini timbul pula email terbaru yang mengatakan air Mineral jenama PLUS yang airnya diambil 400m daripada perkuburan cina.

Macam-macam hal lah, kalau betul terima kasih kerana memberi peringatan dan kalau ia sekadar untuk menjatuhkan PLUS dan sepertimana ramai yang tahu PLUS adalah salah satu syarikat pengendali TOL dan kemungkinan ini adalah salah satu tujuan untuk menjatuhkan PLUS dan besar kemungkinan pengirim email tersebut akan menanti tindakan mahkamah yang akan diberikan oleh pihak PLUS kepada mereka yang tidak bertanggungjawab tersebut.

Namun, sekiranya perkara ini benar, sudah tentu ia amat menjijikkan, tambahan pula ia melibatkan bahan yang bakal menjadi minuman kita sehari-hari, cuba fikirkan sanggupkah kita meminum air yang menjadi air mandian mayat? Sudah tentu tidak bukan? Inikan pula mayat yang sudah bertahun-tahun mereput di dalam tanah?

Kalau ini benar-benar berlaku tergamaknya PLUS membuat perkara sebegitu sedangkan ramai yang sudah membenci PLUS sebelum ini kerana kadar tol yang agak tinggi dan melampau serta membebankan orang ramai. Sebagai pengguna, penulis merasa tertipu sekiranya perkara ini benar-benar terjadi.

Untuk pengetahuan semua, sudah berkali-kali penulis sudah mencuba untuk menghubungi nombor telefon yang disertakan tersebut tetapi gagal dihubungi kerana barangkali tuan punya telefon tersebut tidak mengangkatnya, jadi penulis menyeru kepada pembaca untuk sama-sama kita mencuba untuk menelefon nombor yang diberikan tersebut dan sekiranya sesiapa yang berjaya sila komen untuk membongkar misteri yang belum disimpulkan ini. Bersama-samalah kita membongkar misteri ini.
Zemanta Pixie

No comments:

Blog Widget by LinkWithin