Bilangan Pengunjung:

Friday, August 29, 2008

MENANTI BAJET "KEMPEN" PAK LAH !

Hari ini 29 Ogos 2008 dijadualkan pembentangan bajet akan dilakukan oleh Perdana Menteri Berlagak Alim DS Abdullah Ahmad Badawi di Parlimen. Pembentangan itu katanya akan disiarkan secara langsung menerusi RTM1 bermula pada pukul 3.30 petang ini. Penulis menjangkakan "Bajet" kali ini ada keistimewaanya memandangkan bukan sahaja kedudukan Barisan Nasional tergugat malahan kedudukan Jawatan Abdullah Haji Ahmad juga tergugat walaupun jika DS Anwar Ibrahim Imam Besar Mazhab Masyarakat Madani gagal menjatuhkan kerajaan yang diketuai Abdullah, beliau juga terpaksa menghadapi kemungkinan hilang jawatan melalui dalam UMNO sendiri apabila beliau bakal ditentang oleh YBM Tengku Razaleigh Hamzah untuk jawatan Presiden UMNO yang mana secara 'pukul rata' Jawatan Perdana Menteri akan disandang oleh Presiden UMNO.

Mungkin banyak gula-gula akan diberikan melalui bajet yang disifatkan oleh sebuah organisasi penyelidikan ekonomi sebagai "Bajet Popular", namun penulis lebih suka dengan mengistilahkan bajet ini sebagai "Bajet Kempen Pak Lah" untuk mempertahankan jawatanya sebagai Perdana Menteri dan jawatan menantunya yang merupakan Pembantu Khas Abdullah Ahmad Badawi yang mempunyai kuasa lebih besar daripada PM.

Gula-gula itu akan digunakan untuk menambahkan lagi sokongan terhadapnya dan memperkukuhkan lagi jawatanya sebagai Perdana Menteri yang memegang jawatan Presiden UMNO. Penulis harapkan agar rakyat tidak tertipu dengan 'bajet kempen' Abdullah Ahmad Badawi yang terkenal dengan kebaikan luaranya dalaman mungkin anda tidak tahu.

Beliau lebih suka untuk mempertahankan jawatanya daripada memberi kesenangan kepada rakyat. Beliau juga lebih suka memberi kesenangan kepada menantunya daripada memberi kesenangan kepada rakyat dan jika dia memberi sedikit kesenangan kepada rakyat sudah tentu ada makna yang tersirat disebaliknya.

Penulis juga ternanti-nanti apakah gula-gula yang bakal diumumkan oleh Perdana Menteri yang bernama Abdullah Haji Ahmad, rakyat betul-betul tertindas dan tertekan semasa era pemerintahanya, namun penulis juga berharap di dalam keghairahan beliau mempertahankan jawatan jangan nanti jawatan itu bertukar menjadi jawatan Ketua Pembangkang kerana pada waktu itu menangis air mata darah pun tiada guna lagi.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin