Bilangan Pengunjung:

Sunday, May 11, 2008

Berjayakah Misi Anwari Al-Ibrahimi?

Sejak kebelakangan ini kita sering mendengar tentang kemungkinan ada Ahli Parlimen BN untuk melompat parti dan menyertai Pakatan Rakyat atau yang lebih dikenali dengan Pakatan yang bermaksud jahat dan apabila ini berlaku maka Barisan Nasional yang menerajui kepimpinan Kerajaan Pusat hari ini bakal menjadi pembangkang dan pertama kali dalam sejarah negara Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional ditumbangkan tanpa melibatkan Pilihan Raya.

Dakwaan Anwari Al-Ibrahimi imam besar mazhab Gagasan Masyarakat Madani, "Saya bakal perdana menteri, pakatan saya kerajaan menunggu" mungkin ada kebenaranya memandangkan beliau lah yang bertanggungjawab membawa masuk UMNO ke Sabah pada masa dahulu oleh sebab itu ahli-ahli parlimen di Sabah dikatakan lebih pro kepadanya. Jadi tidak mustahilah ada ahli Parlimen akan melompat parti dan bersama-sama dengan pakatan yang bermaksud jahat itu.

Penulis sebenarnya sudah lama jangkakan perkara ini akan terjadi kerana kelemahan kepimpinan tertinggi Barisan Nasional dan juga UMNO yang begitu lemah dan menimbulkan kemarahan rakyat. Jika Imam Besar Mazhab Gagasan Masyarakat Madani boleh menumbangkan Allahyarham Tun Ghafar Baba untuk mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri jadi tidak mustahillah jika misinya untuk menguburkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang lebih kelihatan 'lembik' berbanding Allahyarham Tun Ghafar Baba akan mencapai kejayaan gilang gemilang dan menjadi kebanggaan Amerika Syarikat dan Juga Israel serta beberapa mubaligh-mubaligh Kristian yang kini sudah mula bersiap untuk memasuki Malaysia untuk 'memurtadkan' orang-orang Islam seluruh Malaysia.

Anwari Al Ibrahimi "Saya bakal perdana menteri, pakatan saya kerajaan menunggu" mungkin akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri pertama yang menaiki takhta mengikuti jalan belakang jadilah beliau Perdana Menteri Jalan Belakang seperti lorong haji taib itu. Tambahan pula ada sumber terbaru mengatakan pada hari rabu ini ada 17 Ahli Parlimen BN yang majoritinya dari Sabah akan menyertai Pakatan Rakyat naungan Parti Kristianisasi Rakyat (PKR).

Sekiranya perkara ini terjadi maka dengan ini Barisan Nasional akan menjadi pembangkang untuk selama-lamanya. Memandangkan Anwari Al-Ibrahimi ini mempunyai banyak taktik licik untuk menyekat kemaraan Barisan Nasional daripada mengambil alih Kerajaan yang kononya berpaksikan rakyat itu sekiranya imam besar Mazhab Gagasan Masyarakat Madani berjaya di dalam misinya ini.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin