Bilangan Pengunjung:

Saturday, May 24, 2008

Hikayat Ayah Lah dan Anjing Perliharaanya

Tersebutlah lah kisah di sebuah negara yang namanya Malaysia tanah tempat tinggal seorang Presiden Parti Abdullah Haji Ahmad yang bernama Ayah Lah. Hendak dijadikan cerita Ayah Lah ada membela beberapa ekor anjing yang pada dasarnya menurut perintah beliau dan akan melakukan apa sahaja bagi mempertahankan tuanya termasuklah menyalak dengan nyaring sekali.

Anjing Belaan Ayah Lah yang pertama ini pelik sikit kerana anjing ini menjadi tuan kepada Ayah Lah dan membantu Ayah Lah menguruskan partinya (kononya lah) padahal dia lebih menolong tuanya untuk meneroka kekayaan negara untuk diisi kepada poket tuanya dan dia sendiri. Anjing Pertama ini bernama Khairy anjing ini sentiasa menyalak kepada sesiapa sahaja yang mengkritik tuanya. Anjing ini Ayah Lah menghantarnya ke luar negara untuk diberi latihan di Universiti Oxford dan ini menjadikan Anjing Ayah Lah ini adalah anjing profesional dan tahu segala-gala tentang pengurusan.

Anjing Belaan Ayah Lah yang Kedua bernama Nazri, anjing ini dipertangungjawap sebagai penghulu sebuah dewan. Anjing ini adalah antara anjing yang paling kuat menyalak, salakkan dia melebihi ngauman harimau untuk mempertahankan tuanya. Boleh menggunakan pelbagai cara untuk menghadapi musuh tuannya walaupun kedudukan sendiri sudah tergugat. Inilah anjing Panglima Ayah Lah yang akan menyalak sesiapa sahaja yang mengkritik tuanya tidak kira pengkritik itu di luar Parti Abdullah Haji Ahmad atau pun di dalam Parti Abdullah Haji Ahmad janji tuan yang sering memberikanya makanan dipertahankan.

Anjing Belaan Ayah lah yang ketiga bernama Norza, anjing ini lain lah juga sedikit kerana anjing ini mampu bertindak di dalam senyap atau dengan kata lain ini adalah anjing pengintip, dan akan bertindak kepada sesiapa sahaja dan merupakan anjing yang mempunyai strategi tersendiri untuk mempertahankan kekuasaan Ayah Lah di dalam Parti Abdullah Haji Ahmad dan akan menerkam sesiapa sahaja yang ingin melawan tuanya dengan mencipta isu-isu terhadap orang yang ingin melawan tuanya yakni Ayah Lah.

Anjing Belaan Ayah Lah yang keempat bernama Zaid, anjing ini ada ilmu undang-undang, segalanya tahu tentang undang-undang sampaikan boleh menyaman kerajaan Kelantan dan Terengganu kerana ingin melaksanakan undang-undang Islam. Kini anjing ini boleh dikatakan cuba pula menjadi hero dengan membuat reformasi badan kehakiman (Kononya je lah) sebaliknya anjing ini mampu bertindak untuk menghapuskan musuh-musuh tuanya yang sering memberikanya makanan dengan menggunakan tindakan undang-undang dan mengungkit perkara lama. Sebenarnya pada mulanya anjing ini telah dibebaskan oleh Ayah Lah dengan isu politik wang , tetapi akhirnya Ayah Lah memerlukan kembali anjing ini untuk menghadapi musuhnya bagi menjaga kekuasaan Ayah Lah.

Anjing belaan Ayah Lah yang kelima bernama Mat Taib, anjing ini katanya ingin mengejutkan gergasi yang tidur, mungkin anjing ni lupa kot yang Ayah Lah sendiri pun kuat tidur. Anjing ini juga bertindak sebagai anjing perisai Ayah Lah dan menyalak sesiapa sahaja yang mengkritik tuannya. Anjin ini pula tidak tahu berbahasa inggeris sehinggakan prestasi di sebut Prestation di dalam Bahasa Inggeris.

Anjing belaan Ayah Lah yang keenam bernama Annuar, anjing ini 'special sikit' kerana anjing ini mampu menabalkan raja di bawah Pohon Tere (Gajus/Ketereh) dan sanggup menyerang sesiapa sahaja yang cuba mengugat kuasa bosnya demi menjaga kuasanya sendiri. Anjing ini memang petah bercakap, jadi anjing ini dikategorikan sebagai Anjing Pendebat Ayah Lah.

Ayah Lah cuba menambahkan anjingnya lagi bagi mengekalkan kekuasaan beliau, beliau sudah mengintai anjing bernama Ezam untuk dijadikan panglima perang untuk menghadapi pertandingan tuanya di dalam jawatan Presiden Parti Abdullah Haji Ahmad. Anjing ini adalah anjing berbisa dan sekiranya Ayah Lah berjaya mendapatkan anjing ini maka jawatan Presiden Parti Abdullah Haji Ahmad akan terus kekal di tanganya.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin