Bilangan Pengunjung:

Tuesday, May 27, 2008

Pengelola Istana Diraja Kelantan Nafi

Pengelola Istana Diraja Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad berkata, Ahmad mengalami tanda-tanda menda pat serangan itu selepas menghadiri satu majlis di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik), Pengkalan Chepa pada tarikh tersebut.

"Ingin saya jelaskan Datuk Ahmad bukan mendapat serangan itu selepas menghadap Al-Sultan seperti yang dilaporkan oleh akhbar-akhbar tempatan pada Ahad lalu,” katanya pada sidang akhbar di Istana Balai Besar di sini.

Ahad lepas, akhbar tempatan melaporkan Ahmad dima sukkan ke Unit Rawatan Koronari (CCU) Hospital Univer siti Sains Malaysia (HUSM) pada pukul 1 pagi selepas menghadap Sultan Kelantan untuk memaklum menjalan kan tugas-tugas Menteri Besar berikutan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bercuti menunaikan umrah selama dua minggu bermula Sabtu lepas.

Berikutan itu, Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri Datuk Husam Musa akan menjalankan tugas sebagai Menteri Besar Kelantan sehingga 9 Jun ini.

Abdul Halim menjelaskan Ahmad tidak pernah meng hadap Sultan Kelantan bagi tujuan pemakluman itu kerana Nik Aziz sebelum itu telah menyembah surat untuk mendapat perkenan Sultan.

"Al-Sultan telah ampuni perkenan dengan hasrat tersebut dan telah dijawab pada 13 Mei lalu kepada Datuk Menteri Besar,” katanya.

Beliau berkata semalam, pejabat Sultan Kelantan telah menerima surat daripada Nik Aziz bagi mendapat perkenan agar Husam menjalankan tugas Menteri Besar.

Abdul Halim berkata, surat tersebut akan dipersembahkan kepada Sultan Kelantan hari ini untuk mendapat perkenan.

Beliau berkata, Ahmad kini sedang berehat dan masih menjalani rawatan di HUSM.

"Raja Perempuan Kelantan juga amat prihatin dengan masalah kesihatan Timbalan Menteri Besar dan telah berangkat melawat Datuk Ahmad pada Sabtu lalu,” katanya. — Bernama

No comments:

Blog Widget by LinkWithin