Bilangan Pengunjung:

Friday, May 30, 2008

Tun Dr. Mahathir: Kelab Jutawan

Menyentuh mengenai satu juta hits diantara blogger kelihatan sebagai sesuatu yang bakal diraikan. Saya telah diberitahu oleh kebanyakkan Blogger berhubung kehendak mereka mengucapkan tahniah apabila seseorang daripada mereka mencapai angka satu juta hits dan memanggilnya sebagai seorang jutawan.

Sesetengah Blogger mengambarkan saya mencapai dalam tempoh sebulan dengan angka juta hits mengenai pengeposan luar biasa, tak kurang juga ada yang mengatakan ianya rekod dunia dan macam-macam lagi.

Saya tidak tahu sama ada ia adalah benar atau tidak.

Bagi saya, apakah yang lebih penting adakah itu saya mempunyai terurus untuk menjana perhatian cukup untuk mendapatkan trafik sebanyak itu dalam blog saya.

Ia adalah satu pengalaman menjadi blogger walaupun saya hanya satu bulan bergelar Blogger.
Kerana kebanyakan saya lihat pentingnya ruang siber sepanjang tempoh saya sebagai Perdana Menteri dan oleh itu komitmen saya untuk menyediakan Cyberjaya dan Multi-media Super Corridor (MSC), Saya tidak membayangkan yang saya akan satu hari menjadi blogger.

Saya perhatikan yang kini kerajaan telah mengiktiraf pentingnya blog. Ia mencadangkan untuk memiliki blognya yang sendiri. Tetapi apa yang lebih penting media aliran utama kini mula memetik daripada blog dan malah berani menulis di perkara-perkara yang dahulunya terlarang.

Ini adalah dijangkakan kerana ramai orang tidak lagi dibaca kertas-kertas aliran utama atau menonton televisyen. Edaran NST telah mengurangkan kepada purata 135,000 harian termasuk yang percuma dan potongan harga salinan-salinan untuk hotel-hotel, sekolah-sekolah dan sistem penerbangan.

Melainkan di sana arahan untuk putar berita dari suku-suku tertentu, media aliran utama mungkin menjadi tidak berkenaan.

Artikel dipetik dan dialih bahasa dari:
http://www.chedet.com

No comments:

Blog Widget by LinkWithin