Bilangan Pengunjung:

Thursday, May 15, 2008

Penubuhan Parti Bersatu Rakyat Berkecuali (PBRB)

Sebuah Parti Politik baru bakal ditubuhkan di Malaysia berikutan perangai yang ditunjukkan oleh pemimpin-pemimpin parti yang sedia ada di Malaysia kini adalah semuanya tak boleh dipercayai kerana masing-masing cakap tak serupa bikin baik Kerajaan mahupun Pembangkang.

Terutamanya di dalam soal keadilan untuk semua, semua parti politik yang ada di Malaysia tidak betul-betul mengamalkan konsep keadilan untuk semua sebagai contoh PAS sewaktu memerintah Terengganu dulu rakyat yang menyokong UMNO dikecualikan oleh Pentadbiran Kerajaan Negeri melalui Jawatankuasa Syura Rakyat (JSR) dan dinafikan hak untuk mendapat bantuan Kerajaan Negeri. Manakala sewaktu Barisan Nasional memerintah Terengganu perkara sama juga terjadi apabila Jawatankuasa Kemajuan dan Keselematan Kampung (JKKK) menyalahgunakan kuasa dan mengaibaikan rakyat yang menyokong PAS.

Isu yang melibatkan penderhakaan kepada raja-raja Melayu juga tidak berlaku keadilan sebagai contoh UMNO yang mempertikaiankan kenyataan Karpal Singh yang disifatkan sebagai 'derhaka raja' sedangkan ahli UMNO yang juga ada yang menderhaka raja. PAS juga yang mempertikaikan UMNO yang menderhaka Raja juga pernah melakukan penderhakaan sebagaimana yang berlaku di Kelantan pada beberapa tahun dulu. DAP juga pernah menderhaka dulu dan sekarang jadi kesimpulanya parti-parti Politik yang ada pada masa kini tidak boleh diterima pakai lagi.

Pendekatan yang akan digunakan oleh Parti Bersatu Rakyat Berkecuali ialah akan melaksanakan sistem Ketua Kampung yang diwakili semua ahli Parti Politik, Jawatankuasa Kecil yang akan diwakili oleh wakil daripada setiap Parti Politik di Malaysia bagi memastikan bantuan kerajaan sampai terus kepada rakyat tanpa mengira fahaman politik.

Jawatankuasa Perpaduan Antara Kaum bakal ditubuhkan dan diwujudkan di dalam Parti Bersatu Rakyat Berkecuali bagi membentuk dan membina Perpaduan antara kaum-kaum yang ada di seluruh di Malaysia.

Selain itu PBRB juga akan menubuhkan Jawatankuasa Bersama dengan Parti-Parti Politik di Malaysia untuk memberikan dan mengaudit sebarang Projek yang dilaksanakan bagi memastikan tiada unsur-unsur rasuah yang ada di dalam sesuatu projek yang hendak dijalankan oleh PBRB sekiranya PBRB diberi peluang untuk memerintah Malaysia.

Orang ramai yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh lah hubungi:

Sekretariat Penubuhan Parti Rakyat Berkecuali
S 4/271 Lorong Che Mat Baba,
Jalan Merbau
15300 Kota Bharu Kelantan
e-mail: partibersaturakyatberkecuali@yahoo.com.my
Tel: 016-9328556
http://pbrb.blogspot.com

No comments:

Blog Widget by LinkWithin