Bilangan Pengunjung:

Monday, May 26, 2008

Sultan Murka Nik Ahmad Yaakob?

Timbalan Menteri Besar Kelantan iaitu Nik Mohd Yaakob yang kini terlantar di hospital dikatakan kerana Sultan Kelantan Murka apabila mendapat tahu ada penyelewengan tanah yang di dalangi oleh beliau. Mengikut sumber-sumber yang boleh dipercayai tanah itu sebenarnya diberikan kepada YAKIN dengan pajakkan 99 tahun dan beliau mengarahkan tanah itu diserahkan kepada sebuah syarikat yang diusahkan oleh pengusaha berbangsa Cina dan dipajak selama 66 Tahun.

Penyelewengan tanah ini akhirnya dapat diketahui oleh Sultan Kelantan dan maklumat daripada Istana mengatakan yang Sultan memanggil Pegawai Tanah untuk mengadap pada pukul tiga pagi beberapa hari yang lalu. Difahamkan pegawai tanah ini sudah mendedahkan segala-galanya kepada Sultan Kelantan.

Sultan Kelantan kemundianya memanggil mengadap Nik Ahmad Yaakob untuk menjelaskan perkara ini, Sultan Kelantan difahamkan jatuh murka kepada Nik Ahmad Yaakob dan telah memarahi Nik Ahmad Yaakob dan menyoal siasat kenapa beliau meluluskan tanah tersebut.

Ada juga sumber mengatakan Nik Ahmad Yaakob mendapat bayaran setinggi RM5 Juta jika meluluskan tanah tersebut, namun dakwaan tersebut masih belum dapat disahkan kebenaranya. Penulis percaya Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan, Sultan yang adil lagi saksama. Daulat Tuanku.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin